Thursday, November 24, 2011

Petua - petua Tradisional Mengurangkan Berat Badan.

SUCIKASIHCOLECCTION


Ini adalah petua-petua tradisional yang boleh diamalkan untuk menurunkan berat badan..Petua ni saya dapat daripada majalah RAPI BIL.62 keluaran 15 FEBRUARI 2007...
Jika anda seorang yang rajin mengamalkan petua-petua tradisional, mungkin anda boleh mencuba petua-petua ini;


1.MINUM AIR LIMAU NIPIS
CARANYA: Sediakan 2 biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari. Perah airnya dalam gelas berisi air sejuk, masukkan dalam peti ais. Jadikannya minuman anda setiap kali selapas makan tengahari dan malam.

2. MINUM AIR ASAM JAWA
CARANYA: Ambil sebuku asam jawa dan ramas dalam segelas air. Masukkan dalam peti sejuk dan jadikan minuman selepas makan tengahari dan malam. (ps:saya dah pernah cuba cara ni, rasa sakit perut dan akan buang air besar lepas minum) 

3. MINUM TEH CINA/TEH HIJAU
CARANYA: Jika anda tak berminat minum air limau atau air asam jawa, anda mungkin boleh mencuba teh cina. Bancuh seuncang teh cina, tambahkan serbuk kayu manis dan madu. 

4. NAK LANGSINGKAN BADAN SELEPAS BERSALIN
CARANYA: Ambil 5 halia bara (halia cina), 10 biji lada hitam, 30 ekor ikan bilis. Tumbuk kesemua bahan sampai lumat dan perahkan air limau nipis. Makan bersama nasi panas waktu pagi dan malam, setiap hari sewaktu dalam pantang.(ps: kalau tiap-tiap hari makan macam ni, memang boleh kurus rasanya)

5. NAK KURANGKAN PERUT BUNCIT
CARANYA: Ambil sedikit kapur makan dan sebiji limau purut yang telah diperah jusnya. Gaulkan bersama dan lumurkan di bahagian perut sebelum tidur, biarkan kering sampai pagi.

6. NAK KURANGKAN PERUT BUNCIT LAGI! 
CARANYA: Campur perahan air limau nipis bersama teh tanpa gula. Amalkan minum setiap hari.

SELAMAT MENCUBA petua-petua yang telah disenaraikan. Nak tahu berkesan ke tak kenala cuba sendiri..mana tahu anda boleh jadi kartun kat bawah ni...


No comments:

Post a Comment