Wednesday, November 23, 2011

Makanan Pembakar Lemak..


Bukan semua makanan menggemukkan....ada sesetengah makanan mampu menyokong diet, malah membakar lemak berlebihan dalam badan.

LIMAU DAN CUKA
 Kandungan kategori makanan masam ini membantu melambatkan rasa lapar. Ini disebabkan kandungan asid yang terkandung didalamnya yang bertindak melambatkan proses pencernaan zat tepu dalam badan.

Keadaan ini akan membuatkan anda terasa sentiasa kenyang. Namun cuba seimbangkan pengambilannya di pagi hari dengan melebihkan air kosong. Ini penting untuk menstabilkan kembali kandungan gula dalam darah


CILI

Semua jenis cili secara semulajadi mengandungi capsaicin yang dapat mengekalkan suhu badan. Keadaan suhu yang tinggi mampu membakar lemak dengan berkesan walaupun mengambil masa
.
cili
capsicumjuga antara jenis cili
TEH HIJAU
Penelitian membuktikan bahawa kandungan ekstrak 'cannatic' dan 'asid gymnemic' dalam teh hijau mampu mengurangkan penyerapan gula dalam darah dan mengurangkan keinginan untuk mengambil makanan manis. Teh hijau juga membuat membuat makanan bergerak dengan lebih pantas melalui sistem pencernaan dan membakar kalori dengan lebih banyak.




          Antara makanan berasaskan teh hijau


No comments:

Post a Comment