Thursday, January 12, 2012

Apa Bahaya TOKSIN Terhadap Tubuh ????


Toksin badan berkumpul kerana beberapa faktor. Toksin masuk ke dalam badan melalui makanan, minuman, udara, kosmetik dan sumber-sumber lain. 

Apa itu toksin?
Toksin adalah bendasing dalam badan yang tidak dikenali oleh badan dan tidak disimpan dan cuba disingkirkan oleh organ perkumuhan seperti hati dan ginjal. Toksin juga bendasing yang biasanya cuba dikeluarkan oleh peluh melalui pori-pori kulit atau ditolok keluar dari badan melalui pundi atau kolon (usus).

Apa Bahaya Toksin?
Masalah kesihatan berlaku akibat perasa dan pewarna tiruan, bahan penjeruk, racun serangga, dan makanan diproses yang bersifat karsinogenik yang boleh menyebabkan kanser dan toksik yang meracun badan dan darah. Kanser bukanlah satu-satunya masalah kesihatan yang boleh berlaku namun ia adalah yang paling sering berlaku kerana toksin..
Satu lagi penyakit yang boleh berlaku ialah Lupus. Penyakit ini menyebabkan sistem pertahanan badan menyerang diri sendiri dan organ-organnya. Lupus berlaku kerana toksin terdapat dalam darah dan organ badan serta badan tidak boleh membezakan toksin dengan organ yang mengandunginya.


Selain kesan diatas, toksin terutamanya racun serangga dan logam berat boleh meyebabkan sakit otot, keletihan dan tekanan. Toksin menyebabkan anda lemah dan sukar untuk fokus. Jika anda tidak mengamalkan pemakanan seimbang, toksin-toksin ini akan masuk kedalam badan setiap hari dan tidak dinafikan anda akan merasa kesan negatif daripadanya...

1 comment: