Saturday, March 9, 2013

Panduan Diet Air Putih...

Diet air putih ini tidak sesuai diamalkan oleh anda yang mengalami masalah kesihatan terutamanya jantung, diabetes dan sebagainya




Berikut adalah panduan untuk mengamalkan diet air putih;

PERTAMA
Seseorang yang melakukan diet air putih mestilah mengatur sebarang aktiviti yang dilakukan. Jangan melakukan aktiviti yang memerlukan banyak tenaga dan boleh mengeluarkan peluh yang banyak.

KEDUA
Sebelum anda ingin melakukan diet air putih, pastikan anda mendapat nasihat daripada pakar, lebih-lebih lagi anda yang mempunyai penyakit jantung dan diabetes.

KETIGA
Jika anda melakukan diet air putih lebih dari seminggu tetapi tidak boleh meninggalkan rutin lain yang biasa dilakukan, anda boleh memasukkan jus buah.

KEEMPAT
Tidak dibenarkan sama sekali diet menggunakan air mineral. Anda harus menggunakan air suling yang mempunyai sifat magnetik untuk meningkatkan proses detoksifikasi

KELIMA
8-10 hari sebelum anda melakukan diet air putih, anda perlu makan lebih banyak buah dan sayuran, minuman jus sayuran dan jus buah. Ini untuk membantu mempersiapkan badan untuk detoksifikasi.

KEENAM
Dalam tempoh anda melakukan diet ini, kemungkinan anda mengalami masalah pening dan pusing secara tiba-tiba. Jadi, anda diingatkan supaya berhati-hati ketika berdiri, menarik dan hembus nafas untuk meningkatkan pengaliran darah.

KETUJUH
Jauhi makanan berat yang berlemak, berminyak dan makanan pedas. Elakkan daripada makan secara berlebihan. Jika anda tidak mengubah kebiasaan makan, kemungkinan berat badan and aakan bertambah dengan cepat.

No comments:

Post a Comment